29 sept. 2022
Primul tren de marfă pe ruta China-România a plecat din Wuhan in data de 31.07.2022. Transportul intermodal feroviar-maritim a avut destinația finală portul Constanța si a ajuns in 2 transe. Ultima parte a ajuns in data de 26.09.2022. Trenul a străbatut Kazahstan, Georgia, traversand Marea Caspică şi Marea Neagră prin transport combinat feroviar-maritim. Evenimentul a fost marcat printr-o frumoasa carte postala.
12 aug. 2022
Primul tren de marfă pe ruta China-România a plecat, recent, din Wuhan. Transportul intermodal feroviar-maritim are destinația finală portul Constanța.
Zhang Jiji, director de operațiuni al Westedco (Wuhan) Supply Chain Management Co., Ltd., compania agenției de operare a acestui lot de mărfuri, a declarat că compania s-a conectat activ cu Wuhan Hanou International Logistics Co., Ltd. pentru a deschide trenul către România, în principal pe baza considerentelor de piață. În prezent, clienții din Shanghai, Jiangsu, Zhejiang, Guangdong, Shandong, Hubei și alte provincii și orașe din China au mare nevoia să exporte în România.
Constanța este una dintre cele mai dezvoltate regiuni din România, iar Portul Constanta este principalul port din Romania si cel mai mare port din Marea Neagra, facand legatura nu numai Europa de Est si Vest, ci si Africa de Nord, Orientul Mijlociu si Asia.
China spera ca deschiderea trenului între Wuhan și Constanța înseamnă deschiderea unui pasaj major către sudul Europei.
Trenul, compus din 50 de vagoane încărcate plin cu cuptoare de temperare din sticlă, ţesături, echipamente mecanice şi produse de uz zilnic, a pornit de la Gara Wujiashan. Trenul străbate Kazahstan, Georgia, traversează Marea Caspică şi Marea Neagră, urmând să ajungă la Constanța prin transport combinat feroviar-maritim, conform hartii atasate.
O problemă majora era faptul că trenurile se întorc din Europa spre China destul de goale, ceea ce este un mare minus la capitolul rentabilitate.