Casa Romano-Chineza prezenta la aniversarea Aeroportului Baneasa – 110 ani

Aeroportul Baneasa a aniversat pe 1 august 2022, 110 ani. Istoria Aeroportului Băneasa începea încă din 1 august 1912, atunci când Liga Aeriană Română, sub conducerea principelui George Valentin Bibescu, a creat o şcoală de pilotaj pentru militari la Băneasa. Reabilitarea aeroportului a costat 11 milioane de euro. Aeroportul Băneasa a trecut printr-un program de modernizare, care a permis reluarea curselor comerciale de linie. Ansamblul Internaţional Bucureşti-Băneasa dispune de echipamente de ultimă generație, unele dintre ele chiar mai performante decât cele de la Aeroportul Otopeni, care va intra și el în lucrări de modernizare.
Aeroportul Băneasa este al patrulea cel mai vechi aeroport din lume încă funcțional, după cele din Maryland, Hamburg și Stockholm.

Prima atestare documentara in presa vremii a Aeroportului International Bucuresti Baneasa – Aurel Vlaicu are loc la 7 iunie 1910, cand pe “campul de la Baneasa”(fostul hipodrom de la Baneasa dupa 1920), pionierul aviatiei romanesti, Aurel Vlaicu, prezinta cateva evolutii cu avionul construit chiar de el, la mitingul aviatic, organizat la acea vreme.

Aeroportul Baneasa este considerat ca unitate de aviatie incepand din anul 1921, pe actuala pozitie geografica.

1909 Primele zboruri în zona Băneasa au fost efectuate de către Louis Bleriot de pe un hipodrom particular.

Inca din 1912 cand George Valentin Bibescu , infiinteaza pe mosia surorii sale , mai intai Aeroportul Baneasa Vest (situata in partea de Vest a Sos. Bucuresti-Ploiesti) si apoi Aeroportul Baneasa (in zona de Nord a actualului amplasament, pozitionat in zona de Est a Sos. Bucuresti-Ploiesti), folosind ca pista de decolare-aterizare pista inierbata care, pana nu demult a constituit pista de rezerva si siguranta a Aeroportului.

1912 Liga Aeriană Naţională Română organizează prima şcoală de zbor pe Băneasa. După 1912 aerodromul devine aeroport şi activităţile aeronautice se diversifică şi se extind, incluzând o şcoală civilă de pilotaj pentru aviatia civila (mai tarziu si una militara) şi Clubul Regal Aerian din România.

1920 S-a înfiinţat Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română având la bază capital românesc şi echipament tehnic franţuzesc. Aceasta a fost prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri şi poştă.

12 Noiembrie 1922 S-a inaugurat prima linie aeriană intercontinentală între Europa şi Asia pe ruta Paris – Strasbourg – Praga – Viena – Bucureşti (Baneasa)- Constantinopol.

1947 – 1952 Se construieşte noua clădire a aerogării care conform planurilor unui colectiv de arhitecţi a fost concepută ca o elice cu trei pale, ceea ce face ca aerogara să reprezinte una din bijuteriile arhitectonice ale României.

Până in 1970 Aeroportul Bucureşti Băneasa a fost singurul aeroport din Bucureşti şi singurul aeroport internaţional din România.

Ultimul zbor TAROM către Beijing a fost operat în 2003, atunci cand guvernul Nastase a inchis linia directa. În anul 1974 TAROM a realizat primul zbor către Sydney via Calcutta şi a introdus zboruri regulate spre New York şi Beijing.

Scroll to Top
Scroll to Top