România, la Expoziția Internațională pentru Importuri a Chinei

Cortina a căzut  peste prima Expoziție Internațională pentru Importuri a Chinei (CIIE), cu înțelegerile semnate pe următorul an de zile de achiziții de bunuri și servicii, în valoare totală de 51,46 miliarde de euro. Acest eveniment global a fost conceput atât pentru țările în curs de dezvoltare, cât și pentru cele dezvoltate pentru a-și construi nișa în China, reușind să atragă peste 3.600 de exportatori din 172 de țări, regiuni și organizații internaționale, care și-au adus produsele și serviciile la un complex de expoziții mare cât 40 de terenuri de fotbal alăturate. Într-adevăr, China pune la dispoziție o arenă pentru toți jucătorii mari și mici,  deopotrivă.

Stabilindu-și pavilioane naționale sau standuri organizate pe companii la evenimentul care a  ținut o săptămână în Shanghai, toate țările participante și-au asigurat un loc în această piață gigant,  care cere fără excepții atât calitate, cât și diversitate.

Clasa de mijloc emergentă și tinerii din China de astăzi se bucură să fie unici, iar această expoziție supra-dimensionată, cu peste 400.000 de importuri expuse, le permite să selecteze dintr-o gamă mai largă de surse, unele dintre acestea adesea ignorate în trecut.

    România , deși nu s-a prezentat la acest târg cu numeroase companii ca alte țări din regiune,  totuși, vinurile, produsele cosmetice și cele turistice românești au atras atenția vizitatorilor , prezenți în număr foarte mare la expoziție.

Comorile unice lucrate manual din țările aflate în Africa, insulele din Sud-Estul Asiei și Pacific, boabele de cafea de top din El Salvador, Panama, Kenya și Rwanda, sucuri și alcool cu ingrediente derivate din plante sau fructe crescute exclusiv în Azerbaidjan și Belarus și țesături nepoluante din țări, precum Lituania sunt susceptibile să satisfacă consumatorii chinezi cu nevoi în creștere și foarte selectivi.

Dintre expozanți, celor din țări mai puțin dezvoltate li s-au oferit două standuri gratis la expoziție. Exportatorii și importatorii s-au putut întâlni cu această ocazie  direct, iar serviciile de intermediere, inclusiv interpreți și asistență juridică la fața locului, au fost  oferite pentru a facilita afacerile. Târgul de importuri a oferit,  de asemenea, companiilor mici și mijlocii din țările în curs de dezvoltare oportunitatea de a-și măsura puterile cu țările din categoria grea.

Contrar cu ce au afirmat,  această expoziție nu a reprezentat  o simplă gală a țărilor în curs de dezvoltare. Aproximativ 450 de companii din Japonia, în jur de 180 din Statele Unite și circa  170 din Germania au fost prezente  la această mare expoziție internațională. Unul din trei expozanți este din cele șase țări dezvoltate – Statele Unite, Australia, Germania, Italia, Japonia și Coreea de Sud.

Pentru cei care deja au intrat pe piața din China, Expoziția Internațională pentru Importuri   nu este nici pe departe un exercițiu de demonstrare a forțelor. Este un loc unde se pot  descoperi noi oportunități în piața chineză. Standurile care expun produse de automatizări a locuințelor fabricate de țări dezvoltate au fost  pline de vizitatori, în timp ce platforma video de supraveghere în cloud de ultimă generație din lume și alte soluții de management al securității sunt, de asemenea, fascinante. Un număr de firme tehnologice atrag consumatori prin debutul produselor personalizate pentru piața chineză.

Subliniem faptul că CIIE este  o șansă pentru companiile din țările cu potențial de a se dezvolta împreună cu omologii lor din piața chineză. China, cu populația sa uriașă și o dezvoltare puternică a internetului, poate pune la dispoziție resurse bogate pentru experimente de tip sandbox în industria globală de IA. În acest fel, această expoziție servește ca punct de plecare pentru multinaționale de a-și deschide centre de C&D în China – un laborator și un teren de teste  și o piață uriașă de desfacere în același timp.

În mai, anul acesta, Grupul BMW a devenit primul producător auto internațional care a obținut mult râvnita Licență de Teste pe Șosele pentru Condusul Autonom din China. Grupul BMW și-a instalat o echipă locală puternică în Shanghai, incluzând peste 60 de experți în condusul autonom. Una din mașinile lor conectate inteligent a fost  expusă la standul BMW. De asemenea, deoarece China pune mare accent pe dezvoltarea ecologică, un număr în creștere de companii cu tehnologii avansate de protecție a mediului se așteaptă să intre pe piață. Așa cum o descrie Roberto Azevedo, șeful Organizației Mondiale de Comerț, piața chineză este deschisă pentru toată lumea, și acum depinde de fiecare țară să fructifice oportunitățile.

Scroll to Top
Scroll to Top